REGULAMIN „PORTAL RODZICA”
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Podmiotem obsługującym serwis internetowy pod adresem
panel.smak.rzepiennik.pl jest Spółdzielnia Socjalna SMAK, 33-163 Rzepiennik Biskupi 292, dalej jako („Usługodawca”). Kontakt z Usługodawcą możliwy jest pod nr tel. +48 608 609 976 w dniach: poniedziałek - piątek w godzinach 07:00 – 15:00 (cena za połączenie według stawki operatora z usług którego korzysta dzwoniący dla połączeń lokalnych) oraz pod adresem e-mail: smak@rzepiennik.pl.
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęto następujące definicje poniższych pojęć:
Portal Rodzica/Stołówka – serwis internetowy pod adresem
panel.smak.rzepiennik.pl służący do zarządzania usługami świadczonymi przez Usługodawcę w stołówkach w placówkach oświatowych prowadzonej przez Usługodawcę, w tym poprzez składanie w formie elektronicznej z wykorzystaniem sieci Internet i funkcji serwisu oświadczeń woli zawarcia umowy dotyczącej odpłatnego korzystania
z posiłków w stołówkach w placówkach oświatowych spośród aktualnie dostępnych i prezentowanych w Portalu Rodzica, za cenę stanowiącą cenę Posiłku lub sumę cen wybranych Posiłków.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Klient – pełnoletni użytkownik Portalu Rodzica, będący osobą fizyczną, która dokonuje Deklaracji Posiłków w Portalu Rodzica tj. zakupu niezwiązanego bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową, będący: rodzicem albo opiekunem prawnym Ucznia danej szkoły/przedszkola lub inna osobą korzystającą samodzielnie z usług świadczonych przez Usługodawcę w Stołówce (nauczycielem placówki oświatowej), który zgłosił chęć korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę w prowadzonej przez niego Stołówce w oparciu o usługi świadczone przez Portal Rodzica.
Uczeń – osoba niepełnoletnia, bezpośrednio korzystająca z usług odpłatnych posiłków w Stołówkach, świadczonych przez Spółdzielnię Socjalną SMAK (osoba odbierająca w Stołówce Posiłki zamawiane przez Klienta poprzez Portal Rodzica).
Stołówka – Stołówka prowadzona przez Spółdzielnię Socjalną SMAK położona w budynkach placówek szkolnych oraz przedszkolnych, w ramach której odbywa się odpłatne korzystanie z posiłków, zamawianych przez Portal Rodzica (tj. będących przedmiotem Deklaracji Posiłku), które są spożywane na miejscu w takiej Stołówce przez Ucznia albo Klienta niebędącego Uczniem/rodzicem/opiekunem prawnym Ucznia w dniu, którego dotyczy Deklaracja Posiłku.
Posiłek – pojedyncze danie/zestaw dań serwowanych w Stołówce, będące przedmiotem Deklaracji Posiłku a następnie spożywane w Stołówce prowadzonej przez Spółdzielnię Socjalną SMAK. Posiłek może być spożywany wyłącznie w Stołówce w dniach, którego dotyczy Deklaracja Posiłku w godzinach pracy Stołówki. Posiłek jest sprzedawany według ustalonego cennika prezentowanego w Portalu Rodzica.
Deklaracje Posiłków – zgłoszona chęć korzystania z posiłków, z których Klient za pomocą Portalu Rodzica zgłosił zamówienie na przygotowanie przez Spółdzielnię co najmniej jednego Posiłku, który Klient (albo Uczeń – gdy Klient składa Deklaracje Posiłków dla Ucznia) zobowiązuje się spożyć
w czasie pracy Stołówki, tj. w godzinach 8:00 – 16:00. Tym samym jest to złożone w formie elektronicznej z wykorzystaniem sieci Internet i funkcji Portalu Rodzica oświadczenie woli zawarcia umowy dotyczącej odpłatnego korzystania z posiłków w Stołówce spośród aktualnie dostępnych
i prezentowanych w Portalu Rodzica, za cenę Posiłku lub sumę cen wybranych Posiłków.
Odwołanie – zgłoszenie przez Klienta rezygnacji z Posiłku/Posiłków objętych daną Deklaracją Posiłku, z wykorzystaniem funkcjonalności Portalu Rodzica.
W przypadku rezygnacji dokonanej najpóźniej w dniu serwowania Posiłku/Posiłków (dniu wynikającym z Deklaracji Posiłku) do godz. 7:00 takiego dnia, w przypadku szkoły taka rezygnacja odbywa się bez ponoszenia przez Klienta kosztów, tj. następuje pomniejszenie należności
Klienta za dany miesiąc kalendarzowy żywienia.
W przypadku rezygnacji dokonanej najpóźniej w dniu serwowania Posiłku/Posiłków (dniu wynikającym z Deklaracji Posiłku) do godz. 6:00 takiego dnia, w przypadku przedszkola taka rezygnacja odbywa się bez ponoszenia przez Klienta kosztów, tj. następuje pomniejszenie należności
Klienta za dany miesiąc kalendarzowy żywienia.
W przypadku rezygnacji dokonanej najpóźniej w dniu serwowania Posiłku/Posiłków (dniu wynikającym z Deklaracji Posiłku) do godz. 7:00 takiego dnia, w przypadku przedszkola taka rezygnacja powoduje naliczenie przez Klienta kosztów, tj. opłaty za śniadanie.
W przypadku nie odwołania nieobecności w wyznaczonym terminie, rezygnacja nie będzie uwzględniana w rozliczeniu!
Rezygnacji z posiłków może dokonać również dana placówka oświatowa.
Rejestracja – ogół czynności podejmowanych przez Klienta w celu założenia Konta, w tym podanie danych umożliwiających logowanie do Konta tj. adresu e-mail i hasła a także złożenie oświadczenia
o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności.
Konto – wydzielona część Portalu Rodzica, stanowiąca indywidualny i niedostępny dla innych osób profil Klienta, utworzony w następstwie przeprowadzenia Rejestracji, za pomocą którego Klient może korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę opisanych w Regulaminie. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
Umowa o świadczenie usług w zakresie obsługi konta oraz świadczenia usług drogą elektroniczną – usług w zakresie obsługi konta oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, zawarta zgodnie z Regulaminem pomiędzy: Usługodawcą a Klientem – z chwilą skorzystania przez niego z usług oferowanych przez Usługodawcę, które wymagają Rejestracji, o treści ustalonej Regulaminem.
§ 2. UZYSKANIE DOSTĘPU DO PORTALU RODZICA
Do uzyskania dostępu do Portalu Rodzica tj. założenia Konta, uprawniony jest wyłącznie Klient, który zgłosi chęć korzystania z posiłków, za pomocą Portalu Rodzica.
W celu założenia i rejestracji konta Klient, uprawniony zgodnie z ust. 1 wchodzi do serwisu internetowego
panel.smak.rzepiennik.pl i zakłada konto:
• podaje swoje dane jako Klienta: imię, nazwisko, adres e-mail, a także tworzy indywidualne hasło, przy użyciu którego będzie logował się do Konta,
• oświadcza o zapoznaniu się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, potwierdzając przyciskiem ZAPISZ.
Z chwilą kliknięcia przycisku ZAPISZ, pomiędzy Klientem a Usługodawcą zostaje zawarta Umowa
o świadczenie usług drogą elektroniczną, w zakresie świadczenia funkcjonalności Serwisu opisanych
w § 3 Regulaminu.
Klient zobowiązany jest podać Usługodawcy wyłącznie prawdziwe dane dotyczące osoby Klienta/Ucznia, na podstawie których Usługodawca ocenia spełnianie przez Klienta określonych Regulaminem warunków formalnych niezbędnych do świadczenia usług oraz do dokonywania zmian tych informacji wyłącznie w taki sposób, aby odzwierciedlały aktualny w danym momencie stan faktyczny.
Hasło należy zachować w tajemnicy i chronić przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
Klient nie może przekazywać/udostępniać danych dostępowych do Konta osobom trzecim.
W każdym czasie Klient może dokonać edycji danych podanych podczas Rejestracji.
§ 3. KORZYSTANIE Z PORTALU RODZICA
Korzystanie z Portalu Rodzica wymaga posiadania Konta. Przed dokonaniem Rejestracji, Klient powinien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności.
W celu korzystania z Portalu Rodzica, Klient musi każdorazowo przejść proces autoryzacji poprzez podanie właściwego adresu e-mail oraz indywidualnego hasła (logowanie).
Klient po dokonaniu Rejestracji uzyskuje dostęp do Konta i ma możliwość:
• przechowywania w Koncie danych, w tym na potrzeby dodawania Uczniów, dla których Klient będzie składać Deklaracje Posiłków,
• dokonywania Odwołań,
• śledzenia historii należności oraz śledzenia historii płatności,
• śledzenia historii dokonywanych Deklaracji Posiłków, dokonywanych Odwołań.
§ 4. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Usługodawca za pomocą Portalu Rodzica świadczy nieodpłatnie usługi drogą elektroniczną w zakresie wskazanym w § 3 Regulaminu.
Klient może korzystać z usług wielokrotnie z ograniczeniami wynikającymi z treści niniejszego Regulaminu.
Do prawidłowego korzystania z Portalu Rodzica wymagane jest dysponowanie sprzętem teleinformatycznym spełniającym co najmniej następujące wymagania:
• dostęp do Internetu,
• zainstalowana z włączoną obsługą ciasteczek przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Opera, Chrome.
Przeglądanie treści Portalu Rodzica wymaga aktywnego Konta w Portalu Rodzica.
Usługodawca zastrzega prawo do czasowych przerw w funkcjonowaniu Portalu Rodzica.
Klient zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do Portalu Rodzica następujących treści:
• powodujących lub mogących powodować nieprawidłową jej pracę lub przeciążenie,
• naruszających prawa osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub niezgodnych
z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
W zakresie reklamacji co do świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną stosuje się odpowiednio postanowienia §8 Regulaminu.
Usługodawca informuje Klientów, iż ze względu na publiczny charakter sieci Internet, za pośrednictwem której świadczy drogą elektroniczną usługi opisane w Regulaminie, korzystanie z tych usług może wiązać się z ryzykiem związanym z ingerencją osób trzecich w transmisję danych przesyłanych za jej pośrednictwem pomiędzy Usługodawcą a Klientem. Usługodawca zwraca szczególną uwagę Klientowi na ryzyko związane z korzystaniem z Konta w Portalu Rodzica przez osoby nieuprawnione w przypadku, gdy Klient nie dołoży należytej staranności przy zachowaniu poufności loginu Klienta lub hasła dostępu, lub udostępni te informacje osobom trzecim, lub będzie pozostawał zalogowany do swego Konta. Usługodawca zaleca stosowanie oprogramowania antywirusowego oraz bram firewall, a także każdorazowe wylogowanie się z Konta po zakończeniu korzystania z Portalu.
Treści cyfrowe udostępniane w ramach Portalu Rodzica są objęte ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1191 z późn. zm.).
§ 5. DOKONYWANIE DEKLARACJI POSIŁKÓW, ODWOŁANIA I PŁATNOŚCI
Zapisanie deklaracji dokonuje Usługodawca automatycznie zgodnie ze złożoną deklaracją.
Deklaracja Posiłku dokonywana jest przez Klienta poprzez:
1. W zakładce Moje dzieci – klient zapisuje dziecko/dzieci, można to również zrobić w zakładce Pulpit.
2. W zakładce Pulpit - Klient dla danego Dziecka dokonuje wyboru stołówki, posiłku, okres serwowania posiłków. W zakładce tej wypisuje również alergeny jeżeli występują.
W podsumowaniu sprawdzamy poprawność danych. Klient z chwilą wybrania przycisku „Potwierdzam powyższe dane i wyrażam zgodę na serwowanie posiłków dla mojego dziecka” dokonuje Deklaracji Posiłku. Deklaracja Posiłku składana jest dla każdego Ucznia osobno. W każdym czasie dokonywania Deklaracji Posiłku możliwe jest modyfikowanie podanych danych.
Zgłoszona Rejestracja Ucznia wymaga akceptacji Administratora Systemu.
Deklaracje Posiłków realizowane są według cen obowiązujących na dzień dokonywania Deklaracji Posiłku. Ceny podane są w złotych polskich i zawierają wszystkie opłaty i podatki.
W przypadku rezygnacji dokonanej najpóźniej w dniu serwowania Posiłku/Posiłków (dniu wynikającym z Deklaracji Posiłku) do godz. 7:00 takiego dnia, w przypadku szkoły taka rezygnacja odbywa się bez ponoszenia przez Klienta kosztów, tj. następuje pomniejszenie należności
Klienta za dany miesiąc kalendarzowy żywienia.
W przypadku rezygnacji dokonanej najpóźniej w dniu serwowania Posiłku/Posiłków (dniu wynikającym z Deklaracji Posiłku) do godz. 6:00 takiego dnia, w przypadku przedszkola taka rezygnacja odbywa się bez ponoszenia przez Klienta kosztów, tj. następuje pomniejszenie należności
Klienta za dany miesiąc kalendarzowy żywienia.
W przypadku rezygnacji dokonanej najpóźniej w dniu serwowania Posiłku/Posiłków (dniu wynikającym z Deklaracji Posiłku) do godz. 7:00 takiego dnia, w przypadku przedszkola taka rezygnacja powoduje naliczenie przez Klienta kosztów, tj. opłaty za śniadanie.
W przypadku nie odwołania nieobecności w wyznaczonym terminie, rezygnacja nie będzie uwzględniana w rozliczeniu!
Rezygnacji z posiłków może dokonać również dana placówka oświatowa.
Opłacenie należności jest dokonywane na rachunek bankowy: 61 85890006 0120 0280 1078 0001.
Aktualny stan rozliczenia dostępny jest w zakładce Płatności – za dany miesiąc, płatność będzie widoczna ostatniego dnia miesiąca.
Usługodawca nie zwraca Klientowi ceny za nieodebrane zgodnie z niniejszym Regulaminem Posiłki, które nie zostały odwołane na wynikających z Regulaminu warunkach uprawniających do nieponoszenia przez Klienta kosztów.
Spółdzielnia może kontaktować się z Klientem mailowo lub telefonicznie w związku ze złożeniem lub realizacją Deklaracji Posiłku.
Spółdzielnia zobowiązana jest dostarczyć Klientowi Posiłki w stanie wolnym od wad w miejscu położenia Stołówki, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
§ 6. REALIZACJA POSIŁKÓW
Odbiór i spożycie Posiłku może nastąpić wyłącznie w Stołówce i w godzinach pracy Stołówki, w dniu żywienia objętym Deklaracją Posiłku.
Posiłek może odebrać wyłącznie Uczeń albo Klient.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY – REZYGNACJA
Klient może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Portalu Rodzica, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów - w celu całkowitej rezygnacji Posiłku należy w danym miesiącu kalendarzowym na Koncie odwołać wszystkie posiłki oraz przesłać uzupełniony wzór druku „Rezygnacji z posiłków” stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, na adres meilowy: smak@rzepiennik.pl.
W przypadku całkowitej rezygnacji opłaty są naliczane tak jak w przypadku Odwołań posiłków.
Rezygnacja całkowita dokonana w terminie, pomniejsza należność Klienta do zapłaty za dany miesiąc kalendarzowy żywienia (odpowiednio do ceny odwołanego Posiłku/sumy cen odwołanych Posiłków). W sytuacji powstania na Koncie nadpłaty – Klient ma możliwość wykorzystania w kolejnym miesiącu kalendarzowym żywienia. Klient może również zażądać zwrotu powstałej na Koncie nadpłaty. Zwrot następuje w terminie do 14 dni od otrzymania takiego żądania.
§ 8. REKLAMACJE
Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych można składać:
a. pisemnie na adres: Spółdzielnia Socjalna SMAK; 33-163 Rzepienniku Biskupi 321
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: smak@rzepiennik.pl
W opisie reklamacji zaleca się podanie przez Klienta: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w tym daty wystąpienia nieprawidłowości i rodzaju nieprawidłowości oraz żądania Klienta, z tym zastrzeżeniem, że złożenie reklamacji z pominięciem zalecanego opisu reklamacji nie wpływa na skuteczność złożenia reklamacji.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
Spółdzielnia może dokonać zmiany Regulaminu (w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa, wprowadzenia dodatkowych usług, zmiany specyfikacji usług, zmiany cennika usług, zmiany danych, zmian technicznych, wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń oraz innych ważnych przyczyn leżących po stronie Usługodawcy) z zastrzeżeniem kolejnych zdań. Zmiana wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia zamieszczenia na Portalu Rodzica informacji o zmianie Regulaminu oraz powiadomieniu Klientów, którzy dokonali rejestracji Konta o jego zmianie za pośrednictwem wiadomości e-mail. Korzystanie z Konta wymaga akceptacji zmienionego Regulaminu w terminie 14 dni od powiadomienia o zmianie. Zmiana Regulaminu nie dotyczy realizacji Deklaracji Posiłków złożonych Usługodawcy przed jej wejściem w życie. W przypadku, gdy Klient nie dokona akceptacji zmian Regulaminu, winien wypowiedzieć usługę świadczoną drogą elektroniczną w zakresie usługi Konta.
Niniejszy Regulamin jest udostępniany Klientowi przed Rejestracją, a po Rejestracji dostępny jest
w Koncie w Portalu Rodzica.
Klient może skontaktować się ze Spółdzielnią drogą e-mailową: smak@rzepiennik.pl